چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه‎های علمیه نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و در طول دوران غیبت امام عصر(عج) نیز همیشه پیشگام عرصه ایثار و شهادت بوده‏اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیتالله حسینی بوشهری، عصر امروز در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با تقدیر از فعالیتهای این بنیاد در حمایت از خانوادههای ایثارگران، اظهارداشت: کسی وقت خود را صرف خدمترسانی به این خانوادههای معظم کند توفیق بسیار گرانسنگی است.

وی افزود: در حقیقت حمایت از این خانوادهها و ایثارگران عمل به فرموده قرآن و پیامبر و اهل بیت(ع) است و در این خصوص تاکیدات فراوانی شده است.

مدیر حوزههای علمیه کشور گفت: هرچه در این عرصه کار شود، کم است و این وظیفه نیز پایانی ندارد؛ ولی یکی از مهمترین کارهایی که باید در این عرصه انجام شود، کار و فعالیت در زمینه فرهنگی است که دشمنان ما به خصوص در این حوزه بسیار فعال هستند.

وی تصریح کرد: دشمنان سعی میکنند بین  مردم  و نظام زاویه ایجاد کنند و این زاویه بسیار خطرناک است و قطعا اگر جوانان  را از ما بگیرند آفات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: هیچ کس بهتر از خانوادههای شهدا و ایثارگران نمیتوان این مسیر پرنور را دنبال کند و قطعا تک تک این خانوادهها نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ ولایت و شهادت است.

وی گفت: حوزههای علمیه نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و در طول دوران غیبت امام عصر(عج) نیز همیشه پیشگام عرصه ایثار و شهادت بوده‏اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بنیاد شهید فعالیتهای بسیار خوبی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و حوزه علمیه نیز در بخش معاونت امور طلاب بخشی را در زمینه ایثارگران ایجاد کرده و در این زمینه به خدمت رسانی میپردازد.

معاون جامعه مدرسین  یادآورشد: تولید دانشنامه مرتبط با شهدا از جمله فعالیت‏هایی است که در این زمینه در حال انجام است و خوشبختانه حوزه علمیه نگاه ویژه و خاصی به خانوادههای شهدا و فرزندان شهیدی که در این حوزه تحصیل میکنند دارد.

وی گفت: سرزدن به خانوادههای شهدا به انسان آرامش میدهد و ما نیز در این زمینه هر کاری از دستمان بر بیاید انجام میدهیم؛ زیرا حوزه خود پیشگام این عرصه است و بزرگان روحانیت در دورانهای گذشته بودند که با نثار جان خود این مسیر را ایجاد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha